30 maart 2008 - Reisverslag uit Gobabis, Namibië van Lies en Marella - WaarBenJij.nu 30 maart 2008 - Reisverslag uit Gobabis, Namibië van Lies en Marella - WaarBenJij.nu

30 maart 2008

Door: lies en marella

Blijf op de hoogte en volg Lies en Marella

02 April 2008 | Namibië, Gobabis

Een drukke dag gehad dus even douchen en vroeg het bedje in.
Dat dachten we tenminste…
De huiskat van Tanny en oom zat weer eens onder mijn(Marellas) bed. Even roepen naar de kat dan komt hij ervan zelf wel uit.
Maar de kat bleef zitten waar die zat. Wat beweegt er nog meer onder het bed? Even kijken het is grijs en het heeft pootjes.
Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa help een muis!!!!! De kat had de muis gevangen als avondmaal.
Lies staat bij de deur en roept je hebt niks aan mij hoor, ik hou ook niet van muizen. Wat een helden op sokken….
Ondertussen was de muis aan het rond rennen onder het bed en de kat zat bij de deur op zijn kont voor zich uit te turen i.p.v. dat hij voor ons de muis ging vangen. Tanny heeft de muis knock-out geslagen en buiten neergezet. En Snoopy heeft de kabel van Lies haar nieuwe elektrische tandenborstel opgegeten. Dus een lekker stel.
Een dagje in het ziekenhuis. We hebben nieuwe onderbroekjes en nieuwe broeken gekocht voor de kinderen..Sommige kinderen liepen al een paar dagen in een blote derrière. Na het badderen kregen ze een nieuwe onderbroek en een nieuwe broek aan. Even bij Max kijken, daar lag Max met niet alleen een luier vol poep, maar ook heel zijn bedje. En de zusters?…..ja, die waren in geen velden of wegen te bekennen. We hebben lieve kleine Max. gepakt en lekker in bad gedaan en een schone luier gegeven en lekker bij ons gehouden. Er is weer een nieuw meisje bij gekomen. Ze heet ook een Martha(2), eigenlijk hetzelfde verhaal als Max, ook verwaarloosd en verschrikkelijk mager en zo klein. Martha heeft helemaal geen ouders meer, maar komt binnenkort gelukkig in een pleeggezin.Daar lagen ze dan Max en Martha samen, in 2 te zwakke lichaampjes.We hebben ze die dag weer flink vertroeteld.
Er kwam ook schot in de zaak over het schoonmaken van de speelkamer. Emma en Fransisca hadden al een paar keer gevraagd of het ziekenhuis hun schoonmaakmiddelen en luiers wilden leveren. Op de deur van de speelkamer zit een slot waarvan alleen Emma en Fransisca een sleutel hebben.Ze willen liever zelf de speelkamer schoonmaken, omdat ze bang zijn als ze het laten schoonmaken alle speelgoed wordt gestolen. Maar ze kregen dat niet voor elkaar ondanks dat de speelkamer een onderdeel van het ziekenhuis is. Zij betaalden het tot nu toe zelf. We zijn samen met Emma naar de administratie gegaan om te gaan praten. Zij beloofden om er voortaan voor te zorgen dat er doekjes, luchtverfrisser en schoonmaakmiddel komen. Dit werd nog dezelfde ochtend geleverd. We hopen dat ze dat ook blijven doen als wij weg zijn.
We zijn een weekendje naar Windhoek geweest om speelgoed te kopen voor state hospital en 200 bekers voor light of the children school.We moesten in de taxi 2 uur rijden voordat we op onze verblijfplaats waren. De taxichauffeur bood ons aan om ons zondag ook weer op te halen. Dat hadden we goed geregeld dachten we zelf. In het winkelcentrum hadden we een half uurtje voor de winkels dichtgingen en in dat half uur zijn we heel goed geslaagd. We hebben nog nooit zo snel spelletjes, puzzels, babyspeelgoed en bekers gekocht. We waren verbaasd dat er echt alles maar dan ook alles te verkrijgen is in Windhoek. Boeken, speelgoed, mooie levensmiddelen- en kledingzaken. Ook restaurants voor alle smaken, vlees, kip, broodjes, pizza en ze hadden ook cappuccino. Daar heeft Lies met volle teugen van genoten. Alles is erg schoon en er wordt hygiënisch gewerkt.
Lies, Annie en ik sliepen dit keer op één kamer, het was echt reuze gezellig en hebben veel gelachen. We hebben ook mooie Afrikaanse souveniertjes gescored. Als je In Windhoek loopt heb je niet echt het idee dat je in Afrika bent. Alles is er te koop en het is zo groot en kolossaal. Terwijl er ook zoveel armoede in het land is. Zondag zaten we om 14.00 klaar om weer naar Gobabis te gaan. De taxi kwam echter niet. Hebben we toch het Afrikaanse gevoel gekregen. Uiteindelijk zijn we toch weer veilig thuis gekomen. Bepakt en bezakt.

• 02 April 2008 - 10:55

Sander:

Hey meiden!

Wat weer een fantastisch verhaal en oh wat zijn die Max en Martha bij jullie toch in goede handen gevallen! wat erg trouwens dat er eerst een derde bij moet komen om de schoonmaakmiddelen voor de speelkamer te krijgen... gewoon té erg!

En wat heerlijk om te lezen dat niet alleen een dominee maar ook de taxi te laat komt ;-)

Hier schijnt de zon inmiddels weer een beetje, hopelijk is de winter nu definitief over.

Heel veel succes en laat de verhalen maar komen!

Dikke kus,

Pa, Ma, Jelle, Jos en je broertje!

• 02 April 2008 - 12:09

Rinske:

Hallo!

Wat weer een indrukwekkende verhalen! Ik volg jullie op de voet en ben trots! Ga zo door.. heerlijk om die ervaringen zo een beetje te kunnen 'delen'

groetjes,
    Rinske

• 02 April 2008 - 14:26

Mirjam:

Wat cool dat ze de tafeltjes en stoeltjes gebruiken die wij vorig jaar voor ze gekocht hebben. Dat ziet er heeeeeeel fijn uit. Hmm eneuhh Martha was er vordig jaar geloof ik ook. Toen ook al wees,maar door de familie opgehaald! Vaag dus! Heel veel plezier nog!!!

• 02 April 2008 - 15:33

Esmé En Freerk:

Wat zielig voor die muis! zo'n onschuldig klein diertje... eerst een grote kat te verduren en dan een pak slaag, die had een rotdag! Fijn om te lezen dat het met jullie nog steeds goed gaat. Houden zo!

• 02 April 2008 - 15:36

Natalie:

Hoi Marel, Wat leuk om al julie avonturen te kunnen volgen. En wat een schattige kindjes..
    Dikke knuffel uit Groningen
    Liefs Natalie

• 02 April 2008 - 17:34

Marca:

Wat weer een mooie verhalen allemaal van jullie avonturen. Erg leuk om te lezen! Ik blijf alles volgen en vind het super wat jullie daar allemaal doen en meemaken. Zielig hoor van die zwakke kindjes, onvoorstelbaar. Maar jullie doen goeie dingen. Pas goed op jullie zelf. liefs marca

• 02 April 2008 - 19:15

Piet En Janny:

dierenbeul toch lief zo'n muisje,
    we volgen je op de voet leuke verhaaltjes steeds,kun je de volgende keer eens een foto van de stad daar maken.
    doeiiiiiiiiiiiiiiiii

• 02 April 2008 - 19:48

Marieke:

Hallo hallo,

Jullie kennen mij niet, maar ik heb samen met Sietske in 2006 in het Ziekenhuis van Gobabis gewerkt!
    Erg leuk om al jullie verhalen te lezen, en ze zijn zo herkenbaar!!
    Heel veel succes en ga vooral zo door!!

Groetjes Marieke

• 02 April 2008 - 21:49

Jitske:

Dus snel moeten winkelen? Vond het zo maf toen ik in Windhoek was, dat de winkels op zaterdag al om 13:00 sluiten. Dat in zo'n stad... Maar toch beter dan Gobabis in de weekenden hè? Vond ik zelf tenminste soms wat saai :D

Ik heb gisteren met alle grote kids je foto's op de site bekeken, Marel. Ze vonden het fijn je weer te zien!

Lost is weer begonnen ;) Super spannend! Dat moet je nu natuurlijk ff missen, maar je kunt strax vast de DVDbox wel kopen... Zal maar niet verklappen hoe het gaat, hihi!

Leuk dat jullie zo veel schrijven! Succes met alles! Je gezin komt zeker al bijna, Lies? Al leuke uitjes gepland?

Liefs Jits

• 02 April 2008 - 22:04

Jitske:

Hahaha, Marel. Lees net op Annie's site dat je aan de verkeerde deur hebt staan rammelen... :D Hihi!! Leuke actie! T'rusten.

• 03 April 2008 - 07:39

L.venema:

dag meisjes,
    marel je kaart is gisteren gekomen erg leuk neem max en martha2 maar mee naar leeuwarden, ik krijg ze nog wel groot. het is toch erg dat dit nog gebeurd terwijl er zoveel overvloed is .geniet altijd erg van jullie verhalenen zou er ook best naar toe willen om te helpen.maar ben denk ik te oud ,je verjaardagskaart is onderweg hoop dat het op tijd aankomt,geniet maar zoveel mogelijk en wees voorzichtig een hele dikke knuffel en kus en de groeten aan Liesen Annie xxxt luts

• 03 April 2008 - 08:07

Tonnie:

Hallo meisjes,
    Lies, je was meteen herkenbaar met jullie muisverhaal. Iedereen weet nu dat je een held op sokken bent.
    De verhalen over de verwaarloosde kindjes zijn wel erg, het meemaken nog erger. Vertroetel ze maar fijn, het zal hen ooit een goede herinnering brengen. De kinderen zullen jullie warmte voelen.

Lies en Marella veel succes en geniet van jullie werk.

Liefs Tonnie

• 03 April 2008 - 09:18

Yvonne:

Leuk om jullie verhalen steeds te lezen en zo op de hoogte blijven van jullie avonturen. Erg zulke kleintjes als Max van mij mogen ze wel bij mij komen, kunnen ze met mijn kleinzoon Yves opgroeien. Jammer dat zoiets niet mogelijk is.
    Lies smaakte de capuccino net zo lekker als die van mij?

groetjes yvonne (plataanschool)

• 03 April 2008 - 14:05

Lieke:

hallo,
    wat een mooie en indrukwekkende gebeurtenissen!
    Ik ben heel blij dat jullie zo je draai weten te vinden en zo veel meemaken en kunnen doen. En dat telt!
    heel veel succes en plezier!
    lieke Bisseling

• 03 April 2008 - 14:56

Dorine:

heey,
    hoe is het? met ons gaat het goed
    het leuke kaartje is aangekomen.
    ik zag op het kaartje dat je daar 30 graden had warm !!
    maar bij ons komt het er ook aan 10 of 11 graden. die foto van een van de tweeling is leuk en schattig! :p

groeten ons allemaal, Dorine

• 04 April 2008 - 10:50

Damaris, Amber:

Hoi Marella en Lies, hoe gaat het met jullie? Wat een verhaal geweldig!! en wat een mooie foto's. Tot schrijfs en jullie kaarten zijn onderweg.
    Dikke kus van Damaris, Amber, Anja en Gerard.

• 04 April 2008 - 11:48

Anja:

Hey Marella en Lies, is het mogelijk jullie een pakketje te sturen??

• 04 April 2008 - 12:03

Jitske:

Ik heb de kaart ook ontvangen (woensdag). Harstikke bedankt! Is niet eens zo superlang onderweg geweest, aangezien het GobaGoba verhaal erop stond :)

• 06 April 2008 - 15:18

Caren:

Hoi Marella (en lies)

Hoe is het daar met jullie? Wat een verhalen zeg! Je denkt je er altijd een voorstelling van te kunnen maken maar dat is dan altijd anders als in het echt!

Het is erg leuk om op Pippeloen te werken!Jitske kletst me altijd even bij..."Heb je alweer op de site gekeken?" De kinderen missen je ook echt! Ze zullen blij zijn als je er weer bent! In de tussentijd zal ik mijn best doen om jouw plekje wat in te vullen..We zingen vaak "de kikkertjes" dat vinden ze echt jouw liedje.

Ik wens je nog een mooie tijd toe met veel mooie ervaringen en dat jullie veel kunnen betekenen voor de kinderen en mensen daar.

Liefs, Caren

• 07 April 2008 - 20:00

Esmeralda:

Hoi meiden,

Wat leuk dat jullie de website zo uitgebreid bijhouden. Met al die verhalen en foto's. Wel aangrijpend hoor! Toch mooi dat jullie op deze manier wat voor die kinderen kunnen betekenen. Ik hoop dat jullie nog een goede tijd daar hebben.
    Liefs, Esmeralda

• 09 April 2008 - 20:52

Anja En Gerard.:

Hey Marella en Lies, hoe gaat het met jullie? Nog steeds vrolijk en gezond???Hebben jullie nog iets spannends beleefd?
    Liefs Damaris Amber Anja en Gerard.

• 10 April 2008 - 13:38

Suzan:

Hai Lies en Marella,
    Op woensdag 23 april gaan we los.
    's Morgens houden de kinderen van de Plataanschool een sponsorloop en van 12 tot half twee volgt een Rommelmarkt van meegebrachte kleine spulletjes.
    Ook onze collega's, ouders en kinderen van Jip en Janneke en de Regenboog zijn van harte uitgenodigd.
    We hopen veel geld in te zamelen, zodat jullie weer veel kinderen blij kunnen maken.
    Door jullie berichten en foto's blijven we goed op de hoogte. Veel succes verder!
    Een vriendelijke groet namens ons allen