15 mei - Reisverslag uit Gobabis, Namibië van Lies en Marella - WaarBenJij.nu 15 mei - Reisverslag uit Gobabis, Namibië van Lies en Marella - WaarBenJij.nu

15 mei

Door: lies en marella

Blijf op de hoogte en volg Lies en Marella

15 Mei 2008 | Namibië, Gobabis

Van Lies kreeg ik te horen dat het internet in Gobabis eruit ligt en dat ze daardoor geen berichten kan plaatsen. Ik(Ron) kan jullie vertellen dat de vakantie erop zit en dat we een heerlijke tijd hebben gehad. Namibie is een prachtig land met een vriendelijke bevolking. Het landschap is veelzijdig en uitgestrekt, je raakt niet uitgekeken. We hebben op de mooiste plekjes gecampeerd heerlijk in de vrije natuur. Vaak afgelegen of we waren de enige bezoekers. Gelukkig kregen we dan s'nachts wel eens bezoek van de oorspronkelijke bewoners zoals jackhalzen, wrattenzwijnen en dichtbij bavianen. Mijn ontmoeting met een luipaard om 5.00 uur in de ochtend zal ik niet snel vergeten. In het laatste berichtje van Lies en Marella schreven ze dat we in Swakopmund zaten, hierna zijn we naar het noorden gereden en hebben 3 dagen in een groot wildpark (Etosha)doorgebracht. Hier hebben we veel wilde dieren gezien, waarvan een kudde olifanten bij de waterplaats van ons kamp wel de meeste indruk heeft gemaakt. Daarna zijn we via Windhoek, want de dames moesten natuurlijk ook een dag shoppen, weer terug gereden naar Gobabis. Lies en Marrella zullen ongetwijfeld z.s.m. nog meer schrijven zo gauw de technische problemen in Gobabis voorbij zijn. Inmiddels zijn ze weer vol aan de slag op school en hebben ze o.a. houten meubelen gekocht en leermiddelen voor de school. Maar daar kunnen ze beter zelf over schrijven.

groeten
Ron

en namens Lies en Marella, veel liefs
Liefs van Marella en Lies

• 15 Mei 2008 - 16:57

Grietje:

Wát een land, prachtig!!!
    En hartstikke fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad!!

Maar eh..... wel weer es tijd om je hier weer te zien hoor Lies!!!

Veel succes de laatste weken en liefs van mij, doeiiii.

• 15 Mei 2008 - 17:59

Sander:

Wat een prachtig avontuur en wat ook een schitterend gezicht om jullie zo vrij bij die wilde dieren te zien. Ik ben best wel een beetje jaloers en ben heel benieuwd naar alle verhalen en foto's van jullie trip.

Vanuit een zonnig Leeuwarden heel veel succes met de laatste loodjes, geniet ervan en over een paar weken zien we jullie weer!

Liefs en kusjes,

Sander (en natuurlijk de rest van de familie ;) )

• 15 Mei 2008 - 18:19

L.Venema:

daag meisjes
    wat een geweldig avontuur en mooie foto,s ik heb dat boek van solitaire gelezen staat er nog iets van dat restaurant? jullie avontuur is bijna voorbij maar wat een geweldige belevenis Damaris wil dat ook wel maar dan moet ze anja en mij meenemen we zien ook uit naar je thuiskomst nu eerst nog een dikke kus en knuffel en de groeten aan Lies en Annie t luts

• 15 Mei 2008 - 18:48

Jetty Tabak:

Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben en dat jullie zoveel beleven. Als ik de foto's zo zie, dan is het een schitterend land met fantastische dieren. Ben best wel een klein beetje jaloers.
    Nog veel plezier, de laatste paar weken en tot ziens in ons kikkerlandje.

Groetjes van Jetty

• 17 Mei 2008 - 14:51

Jitske:

Hey Marel en Lies!

Herkenbaar hoor, al die verhalen over de dieren en de natuur. Schitterend land hè!!!

De flessenactie is net gestopt, marel. Ik moet nog wat flessen inleveren, maar reken maar op zo'n 15 euro extra erbij. Jaja, dan hebben we het pas over het grote geld, hahaha :D Maar goed, alle kleine beetjes helpen. En als je nagaat dat het zo'n 60 flessen zijn, zijn er veel ouders die nog met je meeleven!

Ben benieuwd of jullie het geld nog op krijgen voordat jullie vertrekken. Wij hadden ook 2500,- mee, en moesten er uiteindelijk tegenaan werken om het uit te geven. Uit eten, safari... Hihi, nee hoor, grapje natuurlijk, maar wij hebben flink wat uitgegeven aan klussen en verven, maar aangezien speelgoed er niet zo veel kost ging het niet zo hard. Of gaan jullie de rest aan Dominee Olwage geven als jullie weggaan? Dan komt het vast ook goed terecht!

En niet vergeten nog een donkey-ride te maken he, via Freedomsquareschool. Super mooi, indrukwekkend en gegarandeerd lach-plezier! (wegens de instabiele karretjes :D)

Nog precies 2 weekjes... Geniet er nog met volle teugen van! En ach, in december gaan we gewoon weer, mét Jelle en Jolmer. Hahaha! Goed plan toch? ;)

Liefs Jits

• 19 Mei 2008 - 09:05

Gonda:

hoi marella,
    wat een mooie foto's hebben jullie gemaakt zeg! die krokodil was wel erg dichtbij of erg ingezoomd? nog even en dan ben je weer op de klimop. Is toch snel gegaan. Geniet nog van de laatste weken!
    groetjes van gonda.

• 19 Mei 2008 - 10:30

Lida , Jip&Janneke:

Hallo dames,
    Inmiddels heeft jullie ook het bericht bereikt dat de Plataanschool een sponserloop en rommelmarkt voor de kinderen van Epako heeft georganiseerd. En het was fantastisch! Kinderen en onderwijskrachten hebben zich in het zweet gelopen, aangemoedigd door de kinderen van Jip en Janneke.
    Vandaag werd bekend dat ze het enorme bedrag van 1675,80 euro bij elkaar hebben gebracht! Heel bijzonder, een TOP prestatie van de kinderen. Daarom heb ik vandaag namens SKL kinderopvang in de klassen aan de kinderen een persoonlijk bedankje uitgereikt; een balon met een kaartje eraan. En Lies, ik heb ze beloofd dat jij bij hen in de klas verslag komt doen van je reis en wat jullie met het geld gedaan hebben. Vinden ze fijn, deze toppers leven erg met jullie en de kinderen uit Epako mee!

voor meer informatie en mooie foto's kan je kijken op www.plataanschool.nl of www.kinderopvangleeuwarden.nl.

succes met de laatste loodjes, maak er wat moois van!

liefs uit de buurtschool van Lida.