24-03-2008 - Reisverslag uit Gobabis, Namibië van Lies en Marella - WaarBenJij.nu 24-03-2008 - Reisverslag uit Gobabis, Namibië van Lies en Marella - WaarBenJij.nu

24-03-2008

Door: lies en marella

Blijf op de hoogte en volg Lies en Marella

25 Maart 2008 | Namibië, Gobabis

Hallo iedereen,

De vriendelijke dominee Olwage kwam ons op tijd ophalen. We gingen weer naar Epako naar de light of the children school. Er werd een paasmaal bereid voor de kinderen en wij gingen die dag helpen. Er waren veel kinderen die zaten te wachten. De helft van de kinderen horen bij het project van de school en de rest van de kinderen kwamen ook mee eten.
Ze begonnen allemaal te zingen en te klappen. Prachtig…..We kregen met zijn tweeën kippenvel zo verschrikkelijk mooi.
Daarna gingen alle kinderen hun handjes vouwen en zeiden in koor een gebed op voor het eten.
Het maal kon beginnen dit bestond uit rijst met kip of worst.Alle bordjes werden uitgedeeld. Ondertussen schonken wij ook drinken in voor de kinderen. Door her gedrang om een bekertje drinken kun je merken dat ze behoorlijk dorst hadden.Toen kregen ze fruit, maar doordat alle kinderen gingen lopen kon je moeilijk meer overzien wie wat had gekregen. Hetzelfde ging het met het snoep en blikjes drinken uitdelen. Maar niemand at meer na de warme maal. De kinderen verzamelden het fruit,drinken en snoep in een oude doos of hun trui om het eten mee naar huis te nemen. Op den duur moesten ze allemaal in rijen gaan zitten en er kwam weer rust. Iedereen kreeg een ijsje. Sommige kinderen zaten gezellig hun ijsjes te delen met broertje,zusje,vriendje of vriendinnetje.
Wij gaan nu ma,di en woensdag in Epako werken en do en vrijdag in het ziekenhuis.
We zijn eerste paasdag naar de katholieke kerkdienst geweest, waar alleen donkere mensen kwamen behalve Lies en Annie.
Wat kunnen ze daar prachtig zingen, en we hadden weer kippenvel. Je begint echt te zwingen. De levensloop van Jezus wordt op verschillende afbeeldingen weergegeven en hierop is Jezus als een donkere man te zien.
Vandaag is Marie, onze gastouder, jarig. Ze is om 7 uur aan het werk gegaan en komt om 13.00 weer thuis. Haar schoondochter heeft een maaltijd voor ons gekookt. Schapenvlees in een kerriesaus met aardappelen, rijst en sla. Dit was wederom een lekkere maaltijd.
Bij Tannie thuis worden verjaardagen van volwassenen niet uitgebreid gevierd. Liedjes worden alleen voor kinderen gezongen. Maar wij hebben natuurlijk wel gezongen!! Ze kreeg een cadeautje en had zelf voor ons chocoladecake en cakerol gekocht. ’s-Middags met zijn allen een DVD bekeken. Dit deed erg huiselijk aan. Na de ene film nog een andere en om 21.00 nog een broodje. Dit was gelijk het einde van deze feestdag.
Snoopy had ook een lekkere feestmaal. Hij zat lekker te kauwen en tannie zei dat het een kluifje was waarop wij antwoorden ……. maar het kluifje heeft pootjes, hij had een lekkere muis te pakken weer wat anders dan een hagedis die hij de dag daarvoor aan het kauwen was!!!!!
Het weer is hier ook behaaglijk. Temperaturen boven de 25 graden en bewolkt. Een heerlijke combinatie, want in de felle zon word je geroosterd.

Tot mails. Liefs van Marella en Lies.

• 25 Maart 2008 - 09:03

Aliza Visser (SKL):

Ha Lies en Marella,

Wat geweldig om jullie belevenissen te lezen! Heel veel geluk daar!

Groeten uit Leeuwarden (mèt sneeuw!)

• 25 Maart 2008 - 13:33

Arjen (vriend Van An:

hee Lies en Marella

leuk verhaal en erg mooie foto s
    jullie hebben het vast naar je zin daar.
    ik kan me voorstellen dat bewolkt dan ook wel lekker is in die enorme hitte.

nou veel plezier nog daar

• 25 Maart 2008 - 16:44

Linda M:

Dat weer, ik ben jaloers. Het weer is hier alleen maar sneeuw (we zijn in koblenz waar jij en jelle wel is aan boord gekomen zijn.) Kijk je ook wel is op de site van inge? Die onderneemt ook veel, leuk om dat allemaal te lezen van jullie. Heel anders dan hier.......

• 25 Maart 2008 - 18:56

Lies Nauta (vr.v.lie:

Dag lies en Marella,
    een erg mooi reisverslag,erg toevallig
    ook artikel in L.C. over Epako.Lies lees
    je het mailtje voor jou .mbt.Windhoek.
    veel succes verder.
    gr.Lies Nauta

• 25 Maart 2008 - 20:22

Gonda:

hoi marella en lies, leuk om te lezen over jullie belevenissen. en weer van die mooie foto's erbij. en marella, jij vindt het vast erg leuk dat daar zo'n schattig klein hondje rondloopt! maakt het gemis van je eigen hondje een klein beetje minder erg? tot de volgende keer maar weer. groetjes van gonda.

• 26 Maart 2008 - 11:05

Remco En Tjitske:

Hai Lies! (en Marella)
    Nou,we hebben net jullie site bekeken en even alle verhalen gelezen.Erg leuk dat jullie er ook foto`s op zetten.We gaan zeker regelmatig kijken,dan blijven we van jullie avonturen op de hoogte!Heel veel succes en plezier daar de komende maanden!
    Dikke kus van Rem,Tjits en Joost

• 26 Maart 2008 - 14:06

Arjan En Astrid:

Hay Marella,

Wat leuk om te lezen dat jullie je zo vermaken, en allemaal goede dingen aan het doen zijn!
    Het lijkt me erg vervelend dat bij aankomst bleek dat jullie onderdak niet geregeld was. Maar zo te lezen bevalt jullie nieuwe adresje ook goed.
    Wat erg om te lezen om wat van omstandigheden sommige kinderen leven en wat een hygiene!!! Ik hoop dat jullie veel mooie dingen kunnen doen voor de bevolking en de kinderen daar en iets moois kunnen achterlaten. De tijd zal vast wel omvliegen!

We lezen jullie reisverslagen met veel plezier en we denken aan je!!! Zet em op!!!

Groetjes van Arjan en Astrid

• 26 Maart 2008 - 19:27

Brenda Stubbe:

Hoi Marella,

Leuk elke keer een verhaal te lezen wat jullie beleven. En wat een lief jongetje die met dat ijsje, leuke foto's.

Heel veel succes daar toegewenst en niet meer ziek worden. Zo te lezen eten jullie daar wel goed.

Hier thuis gezinnetje weer compleet en alles oke.

Groetjes van ons

• 27 Maart 2008 - 09:00

L.venema:

hallo Marel,
    hartelijkdank voor je e mail , ik typ nu links en dat gaat erg langzaam,ik had graag bij je willen zijn in de kerk om he t zingen te horen,gospels zijn erg mooi. ik hoop dat je het erg naar je zin hebt geniet maar zoveel je kan,met de vriend gaat het ook goed het is nog steeds leuk,je kaart van goede reis ligt hier nog mocht van mamma hem niet nasturen dus bewaar ik het wel , nu meisje een hele dikke kus en knuffel en de groeten aan Lies en Annie
    xxxx t luts