aan het werk. - Reisverslag uit Gobabis, Namibië van Lies en Marella - WaarBenJij.nu aan het werk. - Reisverslag uit Gobabis, Namibië van Lies en Marella - WaarBenJij.nu

aan het werk.

Door: lies en marella

Blijf op de hoogte en volg Lies en Marella

18 Maart 2008 | Namibië, Gobabis

Hallo allemaal,

Als eerste bedankt voor jullie reacties.
We vinden ze zo leuk om te lezen.
We hebben vandaag en gisteren lekker van het Afrikaanse weer kunnen genieten.
Van het weekend zijn veel naar buiten geweest. We hebben in de schaduw gezeten maar Lies is behoooooooooooooooooooooorlijk verbrand. Ik? niet zoveel last……
Het is hier ongeveer 30 c.
We hebben van het weekend een Namibische wijze les geleerd.
Als iemand meer dan tien jaar ouder is dan jezelf bent dan noem je haar tanny en hem oom.(oem)als je tenminste de oudere respecteert.Dus Annie en ik hebben nu sinds kort een tanny Lies.
We zijn zondag samen met tannie Marie en tannie Lies op bezoek geweest bij tannie Martha. Zij beschildert tafelkleden en gordijnen met koeien,zonnebloemen en Afrikaanse afbeeldingen. Ze zien er echt prachtig uit.
Van de week had ik(Marella) een vette blunder. Tannie Marie spaart lege plastic zakken.
Wij hadden boodschappen gedaan en oom Andries zat in de keuken. Toen vroeg ik aan oom Andries van 68. Were do you want your sags(spreek uit als seks). Annie en Lies begonnen heel erg te lachen….. Ik bedoelde natuurlijk bags!!!!!!!!
En we konden niet meer stoppen met lachen.Gelukkig moest oom zelf ook lachen.
We hebben vandaag weer in het ziekenhuis gewerkt samen met Emma, Francisca was ziek.
Het is fantastisch te zien hoe kinderen reageren.
Zo spontaan en open. Ze komen echt letterlijk op ons af stormen.
We hadden badschuim gekocht dus we hebben de kinderen eerst lekker in bad gedaan en weer schone kleren aangetrokken.
.En met de kinderen gespeeld en gepraat. Veel getekend, gedominood en voorgelezen.
Ze hebben heel veel plezier maar net als de kinderen in Nederland ook kleine conflictjes door het afpakken van elkaars speelgoed.
Charly(17) geen ouders meer en opgevoed door zijn tannie zat donderdag en vandaag ook in de speelkamer. Hij heeft Tbc en komt af en toe even kijken bij ons want er is weinig te doen voor hem in het ziekenhuis.Hij wil zo snel mogelijk weer naar school naar zijn vrienden en om weer boeken te lezen.
Dus dachten Lies en ik om voor hem een boek te gaan kopen zodat hij in het ziekenhuis ook kon lezen.
We hebben lang gezocht in Gobabis maar ze hadden geen boeken. We hebben voor hem papier,aquarelpotloden en wat tijdsschriften gekocht.Hij was er super blij mee.
We hebben nog met Emma gepraat over het schoonmaken van de speelkamer want Emma en Francisca hadden veel belang bij schoonmaakmiddelen.Wij vroegen aan Emma of het ziekenhuis daar dan niet voor zorgde omdat het daar een onderdeel van is.
Ze hebben het een paar keer aangekaart maar kregen het niet voor elkaar.We gaan kijken en proberen of we daarmee kunnen helpen.
Vandaag hebben we speelgoed gekocht maar zijn niet overal voor geslaagd en gaan binnenkort in Windhoek kijken of we daar kunnen slagen.
We hebben nu speelgoeddieren,poppen,verf en spelletjes gekocht.
Dankzij jullie!!!! Want door jullie hebben we E3000,- opgehaald.
En hadden zonder jullie steun dit ook niet kunnen doen.
Baie Dankie!!!
Woensdag gaan we weer naar het ziekenhuis.Donderdag en vrijdag gaan we met dominee Olwage mee naar light of the children scholen.
We hebben er zin in.
Tot horens


Heel veel liefs Lies en Marella

  • 18 Maart 2008 - 11:20

    Sander:

    Hey zus!
    Wat fijn om te horen dat je als eerste weer beter bent en dat het daar zo goed gaat! Wat een ontzettende blunder natuurlijk weer van je... ik zit op kantoor, maar lig blauw van het lachen ;)
    Ik zal ma op de hoogte brengen en eind van de week probeer ik weer even te bellen!

    Groeten aan idereen!

    Kus,

    San

  • 18 Maart 2008 - 11:50

    Jits:

    Hhahaha, lig ook helemaal in een deuk, heb je nu al last van ontwenningsverschijnselen? :D

    Tijdens ons verblijf maakte het ziekenhuis gewoon dagelijks de speekamer schoon!!! Belachelijk dat ze dit op de vrijwilligers schuiven die nota bene in hún ziekenhuis komen assisteren!!!! Te schadalig voor woorden!

    Blij dat je weer beter bent Marel! Ik bel je binnenkort!Mooie foto's trouwens.

    Hebben jullie toevallig al kennis gemaakt met Silverius uit Epako? (Een rasta en kunsternaar en muziekmaker) Zo niet, dan zoekt hij jullie vast nog wel eens op! Geef 'm dan mijn "greetings and love" maar door ;)
    En Bruce, het buurjongentje van het vrijwilligershuis? Die mis ik ook nog elke dag...

    Verder is het nog een aanrader om eens een donkeyride door Epako te gaan nemen. Dan zie je gedeeltes waar je anders niet zo snel zou komen... Dit kun je bij GlaGla en Phemello van de Freedomsquare aanvragen, zij zijn dan ook jullie gidsen. Super mooi en indrukwekkend! Doe hun ook de groetjes!!!!

    Fimke loopt net langs, de groetjes. Wij hebben zo ons eerste teamoverleg zonder jou :( We hebben nl een pc in onze personeelskamer staan, dus het eerste wat ik doe als ik om pauze ben is kijken of jullie al wat geschreven hebben... :)

    Binnenkort gaan we met alle kids bij de lammetjes van Tineke kijken, jammer dat je daar niet bij kan zijn. Maar jij hebt natuurlijk nu wel wat beters te doen... :P Succes ermee!

    Dikke kus!

  • 18 Maart 2008 - 15:21

    Tonnie:

    Hé meisjes,
    Fijn te zien dat jullie goed zijn aan gekomen. Jullie hebben de boel al enigzins verkend.
    De temperatuur is flink hoog. Maar Lies jij verbranden, dat ken ik niet van je.
    De eerste ervaringen hebben jullie al binnen. Ik wens jullie veel succes en veel plezier.

    Liefs Tonnie

  • 18 Maart 2008 - 15:45

    Mayke:

    Lieve tweeling! Marel, heb je terug gemaild. kussie

  • 18 Maart 2008 - 17:21

    Lida:

    mooie foto's!
    fijn hoor marella, dat jullie het pesten van lies wat hebben overgenomen. anders zal tannie lies ons nog gaan missen...

  • 18 Maart 2008 - 17:38

    L.venema:

    dag meisjes,
    wat fijn dat je weer beter bent marel, ik heb wel gelachen ,dat zijn leuke dingen maar dat overkomt mij ook nog wel hoor het zijn mooie foto,s marel wil je het adres voor mij op de computer zetten dat heb ik niet. geniet maar van het mooie land en doe voorzichtig een hele dikke kus voor jou en de groeten aan de anderen
    oh ja martin komt zondag thuis dus dat word feest. xxxxxt luts

  • 18 Maart 2008 - 17:53

    Linda M:

    Lieve Marella
    Jeetje wat een klein babytje zeg. Ik hoorde van mem dat je daar veel mee op je arm liep. Dat is wel heel leuk en zekker dat ze gezond zijn.

    Je bent weer opgeknapt he gelukkig kun je eindelijk genieten van je dingen daar.
    Het is hier rot weer veel wind niks aan.
    Wij gaan van het weekend naar Londen hoop dat je daar ook een beetje een leuke passen heb (of doen ze er daar niks aan.) Met de kinderen eitjes verven....
    HE Marell jelle komt donderdag hier dus dan hoor ik weer van je.
    Veel liefs linda

  • 18 Maart 2008 - 17:56

    Gerard En Ina:

    Lieve Marella!
    Wij houden jullie berichten ook in de gaten en vinden het super leuk om te lezen wat jullie doen etc.
    Wat een mooie blunder van je zeg! Haha, dat kan ook maar iemand zijn..net zoals het " bloederige diaree" verhaal en de " slavinken";). Met ons gaat het ook goed. Ik heb het super naar mijn zin op de Tovertuin en we zijn druk bezig met tijdelijke huisje, want volgende week gaan we verhuizen en dan nieuwe huis bouwen..Meid we houden contact!! En als je terug bent dan spreken we snel wat af want dat zou ook steeds;). En ik krijg nog een trui van je en jij een tas van mij.

    Heel veel succes daar!!!

    Liefs Ina(en Gerard natuurlijk;))

  • 18 Maart 2008 - 18:03

    Jelle:

    Hee lieve schat...

    Leuk om de foto's te zien..! heb ik er eindelijk een beetje beeld bij hoe je het daar hebt..nou..voorzichtig daar en ik schrijf en mail je..!

    Knuff Jelle..

  • 18 Maart 2008 - 20:09

    Tjits&Jan:

    Lieve Marrella we zijn blij dat je niet langer ziek bent.We hopen dat je daar een leuke tijd mag hebben geniet er maar van en kom lekker bruin weer terug.Ik mag je van tannie Tjits niet plagen dus doe ik hierbij de hartelijke groeten en tot wederhoren oja dat is waarook a.s zondag komt Martin gelukkig weer thuis.Wel de groeten van Tannie Tjits en
    oom Jan.

  • 18 Maart 2008 - 20:59

    Jos:

    Hey Marel!

    Goed om te horen dat je er weer bovenop bent! En wat een heerlijke blunder zoals jij die alleen maar zou kunnen maken ook hè :D

    Enne.. ja steek ons de ogen maar weer uit. Met die 30 graden van jullie. Wij bibberen hier nog lekker verder hoor!

    Geniet nu maar lekker van de dingen die jullie gaan doen. Maar daar hoef ik denk ik niet bang voor te zijn!!

    Tot de volgende update!!

    Liefs Jos

  • 18 Maart 2008 - 21:56

    Antje, Nicky En Kids:

    Hey Marella en Lies natuurlijk!

    Goh wat een ervaring zeg om daar met kids te werken! en wat een plaatjes van kinderen daar!
    ( ik wist helemaal niet dat je daar heen was erg he) maar ik hou het nu in de gaten en ik hoop dat je/jullie super genieten daar van alles! ik weet zeker dat de kids het daar zeker doen van jullie!

    veel liefs Antje(nicht van marella), Nicky, Adinda en Jayden

  • 19 Maart 2008 - 11:57

    Bart & Hilly:

    Hoi Lies,
    Otto vraagt of de appeltaart in het vliegtuig lekker was. Geniet van je ervaringen. We blijven zo mooi op de hoogte.
    Veel plezier ook van Emma en Otto.

  • 19 Maart 2008 - 12:51

    Lies En Marella:

    Ons nieuwe postadres is:

    Fam:Kotze
    tav Lies of/en Marella
    postbus 1640
    Gobabis
    Namibie

  • 19 Maart 2008 - 13:46

    Gonda:

    he marella, fijn dat je weer opgeknapt bent. Ook fijn dat je daar gewoon doorgaat met 'blunderen'. ha,ha. Je bent helemaal jezelf! Leuk dat er nu foto's bijgevoegd waren, erg mooi om te zien. Jullie hebben zo te lezen genoeg uitdagingen aan te gaan daar. Succes en groetjes van gonda.

  • 20 Maart 2008 - 10:14

    Bianca Stanley:

    Hallo Marella en lies, wat leuk om dit berichtje te lezen, zo ver weg en toch wat dichtbij. Ik vind het fantastisch wat jullie daar allemaal doen voor de kinderen, een klein beetje van dit en dat en een kinderhand is gauw gevuld, want daar doe je het allemaal voor om er te zijn voor de kinderen en hun net dat beetje extra te geven. Ik wens jullie nog heel veel succes toe met jullie project en uitdagingen, en natuurlijk heel veel plezier met al die lieve kinderen. En natuurlijk alvast fijne paasdagen, groetjes van Bianca en Paris.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Gobabis

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2008

27 mei

19 Mei 2008

18 mei

15 Mei 2008

16 mei

15 Mei 2008

15 mei

03 Mei 2008

3 mei
Lies en Marella

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 36134

Voorgaande reizen:

10 Maart 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: