We zijn aangekomen - Reisverslag uit Gobabis, Namibië van Lies en Marella - WaarBenJij.nu We zijn aangekomen - Reisverslag uit Gobabis, Namibië van Lies en Marella - WaarBenJij.nu

We zijn aangekomen

Door: lies

Blijf op de hoogte en volg Lies en Marella

15 Maart 2008 | Namibië, Gobabis

Hoi lieve mensen,


Ons eerste berichtje uit Gobabis(Namibië).
Om 9.00 ging onze vlucht vanuit Dusseldorf naar het verre Namibië.
We reisden ook samen met Annie(18) die stage gaat lopen in het bejaardentehuis.
Volg haar avonturen op annieb.waarbenjij.nu
We hebben afscheid genomen van onze lieve geliefden, familie en vrienden.
Dat was even slikken. En toen begon ons avontuur echt……
We waren op tijd bij de gate gelukkig maar want, onze bergschoenen gingen af en werden uitgebreid gefouilleerd!!!
De vlucht is goed verlopen. We hebben 10 uur gevlogen en je stapt uit in een hele andere wereld.
We deden gauw onze warme truien uit.
En werden verwelkomd met palmbomen en grote torren zo groot als een handpalm.
We hebben een half uur gewacht in de rij bij de douane en mochten toen doorlopen.
Hebben de koffers van de band gehaald. En werden op gehaald door iemand van de gemeente van Gobabis. Daar gingen we dan met zijn vieren in een personenauto met 3 grote koffers en al onze hand bagage.
Dat was een 2 uur lange grappige en bijzondere ervaring.
We werden naar het gemeentehuis gebracht om kennis te maken met iedereen.
En werden vervolgens gingen we naar het bejaardentehuis waar we met zijn allen zouden verblijven. Althans dat dachten we,maar helaas het was niet zo geregeld dan wij hadden gedacht. Het was niet geregeld!!!!
We kregen wel hele lekkere kos (eten) aangeboden.
Na vele gesprekken kwam er een ontzettende lieve vrouw die in het bejaardentehuis als toezichthouder werkt (mevrouw Kotze) zeggen dat we bij haar en haar man 3 maanden thuis mochten verblijven.
Daar waren wij heel blij mee.
We mogen van alle voorzieningen gebruik maken en hebben onze eigen slaapkamer.
De volgende dag hadden we een afspraak met Tinada van de gemeente, met Emma en Fransisca die nog steeds als vrijwilligers in het ziekenhuis werken.
We zijn met hun lopend naar het ziekenhuis gegaan en hebben onderweg veel gepraat. Emma en Francisca vertelden ons dat het financieel toch moeilijk vol te houden is.
Ze brachten ons naar de speelkamer waar even later fantastische kinderen vrolijk aan het spelen waren. Maar veel speelgoed is kapot of incompleet door intensief gebruik.
Wij hebben de dag gezellig met de kinderen doorgebracht.
En hebben besloten dat we voorlopig de ochtenden doorbrengen omdat we vinden dat daar toch weer veel dingen te doen zijn.
We kregen ’s avonds een lekkere Namibische cos aangeboden door Mevrouw Kotze.

Tot de volgende keer!

Liefs Lies en Marella

  • 14 Maart 2008 - 12:19

    Mayke:

    Welkom in Afrika waar altijd alles anders loopt dan gepland waardoor het juist zo fantastisch is! Het komt altijd wel weer goed. Leuk verhaal! Ben je weer beter Marel? Liefs

  • 14 Maart 2008 - 14:10

    Yvonne:

    Ik ben zo benieuwd wat er elke keer weer te lezen is op jullie site!
    Vervelend hoor dat het niet zo geregeld bleek te zijn als je had verwacht. Ben blij dat jullie nu wel een slaapplekje hebben gevonden. Heb je wel nodig als je je niet fit voelt! Gaat het al weer wat beter met je Marella? Op de klimop hebben we het vaak over je, en we missen je allemaal! doei, Yvonne

  • 14 Maart 2008 - 19:43

    Jitske:

    Gaan jullie ook daadwerkelijk drie maanden bij die fam. blijven, of vertrekken jullie naar Deon Louw zodra er plek is? Hebben jullie wel wat privéplaats daar? Wonen zij in Gobabis of wat buitenaf? Hoeveel geld hebben jullie eigenlijk ingezameld in totaal? Nog steeds aan't regenen? Sorry voor mn vragenstroom ;) Fijn dat jullie ook in het ziekenhuis gaan werken!! :)

    Hopelijk hoef je niet te 'Kotzen', Marel :D
    Al wat opgeknapt? Ik bel je volgende week wel weer ff. Je bent nog steeds niet op een vast nummer te bereiken zeker? Nou ja, 15 ct per minuut is ook wel te doen natuurlijk... Heb het nummer ook ff aan andere collega's gegeven hoor, dus je kunt meer belletjes verwachten... ;)
    Heb de groeten ook ff overgebracht. Iedereen leeft met je ziekte mee, ze vonden het zó sneu voor je!

    Dikke knuf, Jits

  • 14 Maart 2008 - 19:45

    Nog Ff:

    Oh ja, is er ook tijdsverschil met NL? Uurtje later daar zeker? Omdat ik je belde om half 10, en iedereen al op bed lag. (Of gewoon uitgeput, kan ook :D)
    Kan ik er ff rekening mee houden met bellen... Kus Jits

  • 15 Maart 2008 - 10:26

    Anthoinette:

    Hoi Lies,
    Leuk dat er al een bericht op de site staat. Zal maandag met de kinderen van groep 4 van de Plataanschool even naar je bericht kijken. Ze vinden het allemaal heel spannend. We gaan een speciale Namibie muur maken bij de kring, dus kom maar op met al jullie verhalen!

    Groetjes!!

  • 15 Maart 2008 - 11:56

    Gonda:

    hoi dames, vervelend dat het allemaal ff anders liep dan jullie verwacht hadden. maar gelukkig wonen er ook daar weer hele lieve mensen die jullie een plaatsje in hun huis geven. fantastisch toch? hopelijk ben je weer wat opgeknapt marella. geen leuk begin zo. groetjes en ik kijk alweer uit naar het volgende bericht van jullie! leuk om te lezen.
    doei,Gonda.

  • 15 Maart 2008 - 20:07

    Sita:

    Hoi Marella en Lies,fijn te lezen dat jullie goed zijn aangekomen.Ik wist eigenlijk niet precies wanneer jullie gingen en nu zijn jullie er al hihi.Het begint al goed met die grote torren,jullie zullen vast nog wel meer enge beestjes tegenkomen brrr.Nou doe voorzichtig daar en ik blijf jullie volgen via de side. groetjes en een dikke tuut Benny en Sita

  • 15 Maart 2008 - 21:06

    Inge :

    Hoi, Lies, wat leuk een bericht. Dus je bent er al!
    Wat een belevenis, ik blijf jullie volgen.
    (Ik wist niet dat er in Afrika bejaardentehuizen waren)Gelukkig zijn de mensen daar zo gastvrij en hebben jullie onderdak.
    Zijn de kinderen in de speelkamer ziek of herstellend? Wat is de leeftijd?
    Ik heb nog meer vragen maar die komen nog wel.
    Groetjes van Inge Haagsma

  • 15 Maart 2008 - 21:20

    Linda:

    He Lies ( en Marella)
    Het is nog in het begin, maar wens je een hele fijne tijd!!
    Ga je belevenissen zeker volgen

  • 16 Maart 2008 - 11:56

    IngeJelle Zn Nicht:P:

    Heeey Marel!! (en Lies)
    Pff ben je er ook eindelijk he ;) Hoewel ik zelf ook in Afrika zit, ben ik wel jaloers hoor, want we zagen hier al folders liggen van Namibië en Reinart en ik hadden al besloten er zeker heen te gaan!! Maar ik hoor dat niet alles meteen lekker ging..nu toch wel hopelijk??hier begint het al wat kouder te worden helaas :( maarja...werken is niet super, maarja, we zitten in zuid afrika dus we klagen niet! hoewel in Heit en Mem wel mis...Dikke zoen, Inge

  • 16 Maart 2008 - 15:11

    Anja:

    Hoi lieverd, hoe gaat het? Hoe kan het nu dat daar niets geregeld was? Heeeel apart. Volgens mij gaan jullie daar een hele avontuurlijke tijd tegemoet. Jullie hebben ook zo veel te geven aan die kinderen daar. We blijven jullie volgen. Groetjes voor Lies. Veel liefs van Gerard, Anja, Damaris en Amber.

  • 16 Maart 2008 - 16:08

    Stance:

    Hoi Dames,
    Welkom in Namibia en wat snel dat jullie al een bericht op de site hebben geplaatst. Hebben jullie dat bij Operi gedaan in het computerschooltje? Doe hem en Levi de groeten.Gelijk kennis gemaakt met de African Way off Live, geen plek geregeld. Ik dacht dat Albert dat zou doen terwijl hij daar laatst was. Enfin als het bij de familie niet meer lukt kun je nog altijd via Tinada kijken in het vrijwilligershuis (wat wij niet zo bijzonder vonden maar misschien kijken jullie er anders naar) En het ligt eraan hoeveel mensen er zitten. Heeft Fransisca haar baby al? Doe haar en Emma de groeten. Jammer dat er van alles stuk is maar speelgoed is daar niet zo duur. Anders kan je ook in Windhoek bij "Game" een groot bedrijf kwalitatief goed speelgoed en educatie materialen kopen. Hebben jullie Imelda ook gezien in het ziekenhuis? En al contact gehad met Henk Olwage van het schooltje in Epako? Ik hou nu op met vragen stellen. Doe iedereen de groeten en geniet.
    Doeiiiii Stance

  • 16 Maart 2008 - 18:29

    (schoon)Pa Jan:

    h
    Hallo dappere dames
    Wat een boffers, gelijk bij aankomst de Africaanse ervaring"reken vooral niet op iets wat je duidelijk hebt afgesproken,maar wees prettig verrast als het klopt", dan krijg je ook daar het meeste op een leuke manier voor elkaar.Heel veel succes en voldoening, groeten ook van Marianne en tot de volgende keer.Pap
    p.s. waren die torren te eten?

  • 17 Maart 2008 - 11:22

    Lies En Marella:

    Hallo lieve mensen,

    Even een berichtje voor de mensen die best wel een beetje bezorgd om mij waren.
    Ik ben weer helemaal op geknapt!!!
    Ben even een wandelende medicijnkast geweest maar nu weer gezond en op dreef.
    Wij blijven de 3 maanden bij mevr en menr Kotze wonen. Als het veranderd horen jullie het!!
    We hebben een uur tijd verschil met nl.
    En het zonnetje schijnt!!!!
    dikke x ons

  • 17 Maart 2008 - 12:36

    Mirjam:

    Ik lees ieder bericht, maar heb niet zoveel inspiratie voor leuke berichten. Wel mis ik het whaaaa dus eigenlijk is het niet goed voor mij jullie te volgen ha ha ha
    Geniet ervan en willen jullie Operi en Levi ook van mij even de groetjes doen!!!! En als jullie Raphael en co nog spotten (uit Epkiro) wil je hun dan ook ff een dikke kus van mij doen!!!
    Kus Mirjam

  • 19 Maart 2008 - 22:06

    Renske:

    lieve marel,,
    hoe is het met je??
    ik hoorde dat je niet egt lekker was begonnen, gelukkig gaat het al weer een stuk beter heb ik gehoord van hait en mem. als ik zo de foto's zie heb je het wel naar je zin volgensmij.
    de dag dat jij vertrok heb ik me eerst rijles gehad en vandaag weer egt super gaaf!!!!de magnetron doet het egt goed. ben er egt super blij mee!! nou marel wou effe laten weten dat ik aan je denk en wou je even een hele dikke tuuut geven!!!!!! liefs renske
    p.s. ik doe snel weer eem nerichtje hoor


  • 30 April 2008 - 11:34

    Reda:

    lies breng je oliefant poep
    kom snel trug ik en zouhir mis je
    groetjes van papa en mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Gobabis

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2008

27 mei

19 Mei 2008

18 mei

15 Mei 2008

16 mei

15 Mei 2008

15 mei

03 Mei 2008

3 mei
Lies en Marella

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 36134

Voorgaande reizen:

10 Maart 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: