22 april 2008 - Reisverslag uit Gobabis, Namibië van Lies en Marella - WaarBenJij.nu 22 april 2008 - Reisverslag uit Gobabis, Namibië van Lies en Marella - WaarBenJij.nu

22 april 2008

Door: lies en marella

Blijf op de hoogte en volg Lies en Marella

23 April 2008 | Namibië, Gobabis

Donderdag een lekkere taart, worteltaart, meegenomen voor onze kinderen in state hospital om ook daar mijn verjaardag te vieren. Max en Martha zaten samen op het kleed en eerlijk waar we waren dolblij ze te zien, vooral omdat het hartstikke goed met die twee gaat.Ze waren aan het lachen en aan het spelen. Max was weer op krachten gekomen en probeerde zelfs ook te kruipen.Martha gooit de bal naar Lies en wil samen spelen. Wat geeft dit ons een goed gevoel.We deelden onze verjaardagstaart uit en wat waren alle kinderen aan het smullen.Max zag je gewoon genieten….
Ook vrijdag werd mijn verjaardag uitgebreid gevierd bij Thomas thuis in Smallingerland. Ik heb mijn slingers van Pippeloen opgehangen.We hebben met zijn allen gebraaid.(bqq) Er was eten en muziek dus het feest kon beginnen.Annie, Lies, Anne, Hanneke, Michel,Wiep, Nynke, Thomas, Levi, Operi, Dario en nog vele anderen waren er Het was echt een super feest !Er zijn veel foto’s gemaakt maar om met zijn allen eens fatsoenlijk op de foto te krijgen is bijna onmogelijk!!!
De volgende dag zijn we naar le gare geweest,dat is een sportstadium.Daar werden voetbal en volleybal wedstrijden georganiseerd om aids in aandacht te brengen (kicking out aids now!!) De voetballers gingen met hun gezicht naar het goal zitten en begonnen met een gebed. De wedstrijden konden beginnen. Er waren ook vrouwenteams, sommige voetbalspelers liepen met twee verschillende schoenen.
’S Avonds zijn we uitgenodigd bij Tinana die altijd bij de gemeente heeft gewerkt en had een soort afscheidsetentje georganiseerd voor Michel,Anne en Hanneke.ook Dominee Foeke ,zijn vrouw Janna, Swanhilde en dochter waren er ook.Tinana had een heerlijk maal voor ons gemaakt.’S Avonds ging het feestje door bij Ernies. We mochten onze eigen muziek meenemen. Yeh!!!
Dat is beter dan die Duitse schlagers…We kregen een drankje aangeboden (strohrum). Wat voor spul is dat zeg. Je begon gewoon te tranen als je er alleen al aan nipte. Bijna iedereen vond het vies. Ik dacht dat mijn keel wegschroeide. Dat was de eerste keer maar ook laatste keer strohrum voor Marella. Ik keek naast me en lies zei lachend tegen mij geef het maar aan mij. En Lies heeft het met een grote smile op haar gezicht heerlijk opgedronken als mix in haar cola. Ook de volgende dag zijn we uitgenodigd door Dario dat is de sportleraar hier in Gobabis. Dat was ook te ere dat Michel,Hanneke en Anne weer terug naar Nederland gingen. Het eten was heerlijk. Daarna konden we kiezen om Pictonary te doen of film kijken.
Hanneke en ik waren voor pictonary maar de meeste stemmen gelden natuurlijk.
Dus het werd een film van Steven Segal..Met lekkere chips en spekjes hebben we gezellig film gekeken met zijn allen Ik heb Lies de hele film horen lachen en ik werd ook vreselijk melig het was iets te spectaculaire film het begon echt op een comedy te lijken en ik hoorde Dario onder tussen telkens zeggen van wauw!!!! En hij had hem al één keer gezien.Het was wel weer een geslaagde avond. Hij had heerlijke wraps gemaakt met salade. Als toetje jamrol en chocoladecake. Na het eten een film gekeken. We zijn ook naar Xain Quaz geweest. Wat is het daar mooi zeg. Nynke en Wiep kwamen ook.. Eerst lekker genieten van de zon en toen een ritje gemaakt achter in een jeep door het land heen. Wat is dat geweldig zeg. We hebben struisvogels,spring- en blesbokken gezien. Koeien liepen er ook rond.
Maandag hebben we met Annie in het bejaardetehuis meegedraaid. ’s-Morgens om 6 uur begonnen en de meeste oudjes zijn al gewassen en zitten naast bed. Er wordt niet veel met ze gedaan. Ze moeten zichzelf maar vermaken. Een aantal is dementerend en roept steeds hetzelfde. Annie hoort dat gelukkig al niet meer, anders zou je er denk ik niet kunnen werken. Om 8.30 krijgen de bejaarde ontbijt. Pap met een snee brood en een pannenkoek. We helpen degene, die niet zelf kunnen eten. Na het eten opruimen en ook dan moet iedereen zichzelf weer vermaken tot het middageten. Het middageten bestaat uit uit vlees, rijst, bietjes en stampot wortelen. Na het eten worden ze op bed gelegd en sommige komen er dan tot de volgende dag niet meer vanaf!!! Dit was weer een heel ander soort ervaring en we zijn blij dat wij met kinderen werken.
Ron en Maaike komen donderdag aan en dan gaan we met zijn allen 2 weken reizen door Namibië. Wij hebben er ontzettend veel zin in maar jullie horen ons dan voorlopig eventjes niet, waarschijnlijk. Zodra we terug zijn hebben we vast weer verschrikkelijk veel te vertellen.

Tot horens,

Lies en Marella.


  • 23 April 2008 - 10:04

    Anne Marie:

    Hallo Lies en Marella,

    Weer leuk om al die verhalen van jullie te lezen. Zo blijven we goed op de hogte van jullie werk daar en het lief en leed dat zich in Namibië afspeelt. Ik wens jullie de komende twee weken een goede reis door Namibië in het gezelschap van Ron en Maaike.
    Hartelijke groeten voor allemaal van ons allen uit Grave.

  • 23 April 2008 - 13:27

    L. Venema :

    Hallo meisjes
    marel nog bedankt voor je smsje maar je weet wat een kei ik ben op de computer
    (niet dus) wat fijn dat je straks vakantie hebt geniet er maar van. hier gaat alles z,n gangetje het word eindelijk mooi weer . heb nog geprobeerd te bellen op je verjaardag maar kreeg de voice mail ik vind de verhalen van jullie altijd erg mooi, ben benieuwd naar de vakantie verhalen nu eerst een dikke knuffel en kus en de groeten aan je colega,s xxx t luts

  • 23 April 2008 - 13:50

    Jitske:

    Zo Lies, wat ben je bruin aan het worden zeg! Super leuke foto's en een mooi verhaal weer! Zal de foto van de slinger aan de Pippeloen kindjes laten zien Marel, dan zien ze dat hij aangekomen is! Het feestje zag er erg gezellig uit...

    Héél veel plezier tijdens de rondreis. Jullie staan vast ook versteld van alle schoonheid in het land, en de diversiteit van het landschap! Onbeschrijvelijk vond ik het!!!

    Ik heb vandaag in mn bikini in de achtertuin gelegen. Jaja, ook hier is de zomer eindelijk in aantocht 8)

    O, Marella, heb je toevallig nog foto's van het afscheid bij de Klimop? (Andere dan die al op deze site staan?) Zou je er dan een paar van door kunnen mailen, dan komen ze in de Hopibadi :D) Heeft nog ongeveer drie weken de tijd, kijk maar of je het nog kunt doen, zo niet, dan gebruik ik de foto's van de site wel.

    Genietse! Liefs Jitske

  • 23 April 2008 - 17:08

    Renny:

    Hoi Lies en Marella

    Zo te lezen hebben jullie het prima naar jullie zin daar, en genieten de kinderen van een stukje extra aandacht wat ze van jullie krijgen. Ik vond het toen ook geweldig om de kinderen die erg verwaarloosd binnen werden gebracht op te zien knappen in het ziekenhuis, en weer te zien genieten van aandacht en spelen.
    Ik wens jullie heel veel plezier op jullie rondreis door namibie. Ben heel erg benieuwd waar jullie allemaal heen gaan, maar dat zullen we dan de volgende keer wel te lezen krijgen.

    Groetjes Renny

  • 23 April 2008 - 17:24

    Esmé En Freerk:

    Hai!
    Ik wens jullie allemaal een leuke rondreis de komende 2 weken! wel veel foto's maken he?
    Misschien laten de baboons zich dan wel fotograferen! en leeuwen, en krokodillen en zebra's en..... ja, doeg!

  • 23 April 2008 - 17:55

    T BINY:

    HÉ MARELLA,EEN LEUKE VERJAARDAG GEHAD LEES IK.EN NA AL JE DRUKKE BEZIGHEDEN BEN JE NU TOE AAN EEN LEUKE VAKANTIE GENIET ERVAN MET JE MAATJES VEEL PLEZIER.TOT HOREN DOEI DOEI

  • 24 April 2008 - 10:38

    Lida:

    ik wens jullie een hele fijne vakantie, geniet ervan!
    neem je een zakje mee lies, voor de olifantenpoep???
    groeten aan ron en maaike!

  • 25 April 2008 - 12:07

    Thea :

    Hoi marella en lies,

    ik kijk elke keer weer uit naar jullie verhalen.
    Ongelofelijk hoe sommige dingen daar gaan he.
    Maar jullie doen daar zo te lezen erg veel goed werk.
    Ook weer erg leuk om de foto's erbij te zien.
    Veel plezier met jullie rondreis! ben benieuwd wat jullie allemaal tegen komen.

    Liefs thea

  • 25 April 2008 - 19:14

    Fimke:

    Hey Lies en Marella,

    Tjonge Marella je 25e verjaardag die zal je niet snel vergeten denk ik. Fijn om te lezen dat het met Max en Matrha goed gaat. Wat goed dat jullie ook in een bejaardentehuis zijn geweest, schrijnend om te lezen dat na het middag eten vele oudjes op bed gaan en er niet meer uit komen.

    Meiden veel plezier met de rondreis door Namibie en geniet ervan voor dat jullie het weten is het alweer eind mei.

  • 26 April 2008 - 20:18

    Francina:

    Hoi MArella,, wat bijzonder wat jullie daar allemaal doen zeg,,en bedankt voor je kaartje, erg lief!!!Jullie gaan lekker daar door het land reizen, even de omgeving bekijken, vast ook weer heel bijzonder, ik vind dat je erg goed werk doet daar, veel plezier op je vakantie, en tot gauw!! Dikke kus Francina,,

  • 27 April 2008 - 18:06

    Mirella:

    hoi marel! hier dan via deze weg een berichtje! Wat leuk om eens zo anders je verjaardag te vieren! ik vind wel dat jullie veel feestjes hebben met eten! laat je toch wel wat voor de kindertjes over? grapje hoor marel!!! je kent me hé!
    ik typ nu met één vinger, want florientje ligt lekker tegen mijn buik te slapen.
    marel, ik mail je gauw weer, dikke knuffel en vertroetel je kindjes daar maar lekker, ze zullen je straks met rondtrekken vast missen! kus mirella

  • 30 April 2008 - 13:10

    Reda :

    lies breng je olifant poep
    kom snel trug lies uit namibia
    ik en zouhir misen je lies.

    Als je wil mij schrijven, mijn email adres is: basaidihassan@hotmail.com

    Groetjes van papa en mama

    Tot kijken

  • 07 Mei 2008 - 08:14

    Mery:

    Haai Lies!

    Lekker genieten met Ron en Maaike!!
    tot mails?!

    Liefs Mery

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Gobabis

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2008

27 mei

19 Mei 2008

18 mei

15 Mei 2008

16 mei

15 Mei 2008

15 mei

03 Mei 2008

3 mei
Lies en Marella

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 72
Totaal aantal bezoekers 36130

Voorgaande reizen:

10 Maart 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: